Παρουσιάζουμε τέσσερα αυτοκίνητα, που λανσαρίστηκαν πριν αρκετά χρόνια, ωστόσο δεν δείχνουν την ηλικία τους και παραμένουν ακόμη και σήμερα εντυπωσιακά όμορφα και μοντέρνα.
Ο Πίτερ Παν δεν μεγαλώνει ποτέ και παραμένει ένα αιώνιο, σκανταλιάρικο αγόρι που κατοικεί στη Χώρα του Ποτέ. Το ελιξίριο της νεότητας δεν αποτελεί όμως αποκλειστικό προνόμιο του ιπτάμενου ήρωα του Σκωτσέζου συγγραφέα Τζέιμς Μπάρι, αλλά φαίνεται ότι το έχουν ανακαλύψει και ορισμένα αυτοκίνητα με γραμμές που εξακολουθούν να γοητεύουν παρά τη διόλου ευκαταφρόνητη ηλικία τους. Σήμερα παρουσιάζουμε τέσσερα τέτοια αυτοκίνητα με αρκετές δεκαετίες στα... αμαξώματά τους, τα οποία δεν θα γεράσουν ποτέ στα μάτια μας και εκπροσωπούν επάξια τις σχεδιαστικές σχολές της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Γερμανίας. Πρόκειται φυσικά για προσωπικές μας επιλογές με καθαρά υποκειμενικά κριτήρια, δίπλα στις οποίες μπορεί να προσθέσει καθένας και καθεμία και τις δικές του.
Mercedes S-class του 1979
Η S-class με τον εργοστασιακό κωδικό W126 παραμένει μέχρι σήμερα η λιμουζίνα πολυτελείας με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών. Δικαιολογημένα βέβαια, καθώς εντυπωσιάζει με τις κομψές και συνάμα διαχρονικές γραμμές της, που κρύβουν επιδέξια τα 43 χρονάκια της. Επίσης, η Mercedes S-class του 1979 είχε το προνόμιο να γίνει το πρώτο μοντέλο παραγωγής στον κόσμο, που εφοδιάστηκε με αερόσακο οδηγού!
Citroen CX του 1974
Η CX σήκωσε με επιτυχία το βάρος της –ανεπίσημης- διαδόχου της θεϊκής DS του 1955. Το αεροδυναμικό σχήμα, οι καινοτόμες τεχνολογίες της και οι υδροπνευματικές αναρτήσεις που θύμιζαν μαγικό χαλί συνέβαλαν καθοριστικά στην εξαιρετική εμπορική επιτυχία της και έσωσαν εκείνη την εποχή τη Citroen από τη χρεοκοπία και την εξαγορά της από την Peugeot. Κερασάκι στην τούρτα, αλλά και διαφημιστικό όπλο, ήταν η ικανότητα της Citroen CX να κινείται ακόμη και μόνο με τρεις τροχούς.
Alfa Romeo 156 του 1997
H 156 με τις υπέροχες αναλογίες αποτελεί υποδειγματικό εκπρόσωπο μιας αυθεντικής, ιταλικής μπερλίνας. Η υποδοχή της ήταν τόσο ενθουσιώδης το 1997, ώστε μέσα σε δύο χρόνια κατάφερε να κατέχει ένα μερίδιο 50% επί των συνολικών πωλήσεων της Alfa Romeo, ενώ μπορεί να υπερηφανεύεται για δύο πρωτιές. Συγκεκριμένα, η Alfa Romeo 156 JTD ήταν το πρώτο ντιζελοκίνητο Ι.Χ. με σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης Common-Rail, ενώ στην ιταλική μπερλίνα έγινε για πρώτη φορά τόσο εκτεταμένη χρήση μαγνησίου σε μοντέλο παραγωγής.
Renault Avantime του 2001
Υπήρξε το πρώτο –και λόγω αποτυχίας- και το τελευταίο Van-Coupe στην ιστορία της αυτοκίνησης, ενώ αποσύρθηκε μετά από μόλις ενάμιση χρόνο παραγωγής και 8.500 πωλήσεις. Η αποτυχία του Avantime συμπαρέσυρε στην ανυπαρξία και την ιστορική εταιρεία Matra, η οποία το κατασκεύαζε. Το Renault Avantime είναι ένα μοντέλο με επαναστατικό ντιζάιν, που μοιάζει περισσότερο με τροχήλατο γλυπτό, παρά με ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Δυστυχώς, οι λειτουργικές του ατέλειες, οι περιορισμένοι χώροι παρά τις μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις και κάποια ελαττώματα, όπως οι τριγμοί της τεράστιας γυάλινης ηλιοροφής, το έθεσαν γρήγορα εκτός αγοράς.