Οικονόμου για ΜΜΕ: Διασφαλίζουμε την αναλογικότητα στην κατανομή της κρατικής διαφήμισης

Αναφερόμενος στην επιτροπή δημοσιογραφικής ηθικής και δεοντολογίας, που προβλέπεται με το νομοσχέδιο, ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό είπε ότι δεν είναι, ούτε μια επιτροπή λογοκρισίας, ούτε μια επιτροπή κυβερνητικής κατεύθυνσης,.

«Για πρώτη φορά μπαίνει τάξη σε ό,τι αφορά στα sites, φτιάχνεται Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου, θεσπίζονται κανόνες και υποχρεώσεις που πρέπει να τηρεί κάποιος για να έχει πρόσβαση στην κρατική χρηματοδότηση», ανέφερε ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό Γιάννης Οικονόμου, κλείνοντας την πρώτη ανάγνωση του νομοσχεδίου για τον Τύπο, στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης.

«Με το νομοσχέδιο», είπε επίσης ο κ. Οικονόμου «εκσυγχρονίζονται οι υποχρεώσεις και τα Μητρώα, και για τον έντυπο Τύπο και ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα επιβίωσης και εξέλιξης και σε εφημερίδες και σε μέσα, που στην παρούσα συγκυρία δεν θα μπορούσαν να προσαρμοστούν».

Ο κ. Οικονόμου ενημέρωσε τα μέλη της επιτροπής ότι στόχος είναι η άμεση έκδοση των απαιτούμενων ΚΥΑ και εφαρμοστικών αποφάσεων, να γίνουν οι πλατφόρμες για την υποδοχή των αιτήσεων εγγραφής στα Μητρώα.

Ο αριθμός των εργαζομένων

Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ αναφέρθηκε και στις διατάξεις για το αριθμό του απασχολούμενου προσωπικού αδειούχων παρόχων περιεχομένου. «Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο άρθρο (σ.σ. άρθρο 32) είναι να εναρμονίζει την κατάσταση με την τρέχουσα συγκυρία», είπε ο κ. Οικονόμου και πρόσθεσε ότι «σήμερα ζούμε σε μια περίοδο στη χώρα που παράγονται οι περισσότερες οπτικοακουαστικές εκπομπές στα ΜΜΕ, εδώ και δεκαετίες. Η εικόνα που υπάρχει είναι ότι δεν βρίσκεται προσωπικό, για να καλύψει τις ανάγκες αυτές. Όχι ότι υπάρχουν απολύσεις διότι δεν έχουν να τους πληρώσουν και δεν μπορούν να τους κρατήσουν», είπε ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό και πρόσθεσε: «αυτό που κάνουμε είναι ότι σε εταιρείες που είναι απολύτως συνδεδεμένες με τους ομίλους αυτούς- όχι να πουν ότι παίρνουν μια ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής και χρησιμοποιούν δέκα εργαζόμενους, για την παραγωγή ενός σήριαλ και να τους συμπεριλαμβάνουν στην υποχρέωσή τους για συγκεκριμένο προσωπικό-εταιρείες απολύτως συνδεδεμένες στον ίδιο όμιλο να μπορούν να έχουν ευελιξία στην αξιολόγηση του δυναμικού των εργαζομένων». Είπε, επίσης, ότι εξαιτίας της ανάπτυξης του κλάδου της παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού, σήμερα δεν βρίσκονται εργαζόμενοι και άρα η διάταξη δεν θα οδηγήσει σε απολύσεις.

Επιτροπή δημοσιογραφικής ηθικής

Αναφερόμενος στην επιτροπή δημοσιογραφικής ηθικής και δεοντολογίας, που προβλέπεται με το νομοσχέδιο, ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό είπε ότι δεν είναι, ούτε μια επιτροπή λογοκρισίας, ούτε μια επιτροπή κυβερνητικής κατεύθυνσης, ούτε είναι μια επιτροπή ελεγχόμενη από την κυβέρνηση. «Είναι μια επιτροπή στην οποία δεν υπάρχει ούτε ένα μέλος από την κυβέρνηση. Είναι μια επιτροπή που την πλειοψηφία την έχουν οι δημοσιογράφοι, οι άνθρωποι του Τύπου. Από αντίστοιχη ΚΥΑ προβλέπεται ήδη επιτροπή η οποία εργάστηκε πάρα πολύ ουσιαστικά και αποτελεσματικά στην κατανομή δεκάδων εκατομμυρίων, 28 εκατομμυρίων, σε πρώτη φάση και άλλων 20 εκατομμυρίων, σε δεύτερη φάση, σε ό,τι αφορά την ενίσχυση για τον ΕΔΟΕΑΠ. Η επιτροπή αυτή λειτούργησε με παρόμοια σύνθεση και μάλιστα λιγότερο δημοσιογραφοκεντρική», είπε ο Γιάννης Οικονόμου.

Κρατική διαφήμιση

Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του, ο κ. Οικονόμου προανήγγειλε βελτιωτική τροποποίηση στο σχέδιο νόμου, ώστε να διασφαλίζεται αναλογικότητα στην κατανομή της κρατικής διαφήμισης. «Σε ότι αφορά το σκέλος της ενίσχυσης που δίνεται προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει ο περιφερειακός Τύπος, αλλά και γενικότερα τα ΜΜΕ, στη δύσκολη συγκυρία πάντοτε το ύψος της ενίσχυσης είναι ευθυγραμμισμένο με το μέγεθος της επιχείρησης. Δηλαδή, όταν δίνουμε χρήματα για να επιδοτήσουμε τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, όσους περισσότερους εργαζόμενους έχει μια επιχείρηση τόσο περισσότερα χρήματα παίρνει. Όταν δίνουμε χρήματα για το μεταφορικό κόστος ή για το χαρτί, όσα μεγαλύτερα όσα περισσότερα έντυπα μοιράζει και εκδίδει, τόσα περισσότερα χρήματα παίρνει. ‘Αρα στο σκέλος της κρατικής ενίσχυσης, έτσι και αλλιώς, ανεξαρτήτως των προϋποθέσεων που θέτουμε για την εγγραφή στο Μητρώο, υπάρχει πλήρης συσχέτιση του ύψους της χρηματοδότησης με το μέγεθος της επιχείρησης», είπε ο Γιάννης Οικονόμου και πρόσθεσε: «Είναι απολύτως λογικό και θα εξετάσουμε, να προβλέψουμε στην τελική διατύπωση του νόμου, αντίστοιχη πρόνοια, ώστε και στην κρατική διαφήμιση να υπάρχει μια αναλογικότητα. Είναι δίκαιο όλοι να έχουν το δικαίωμα πρόσβασης, να μην είναι απορριπτικό ή αποτρεπτικό για κανέναν να έχει πρόσβαση στα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, εφόσον τηρεί τα κριτήρια που βάζουμε, αλλά είναι απολύτως λογικό να υπάρχει και μια αναλογικότητα, στον τρόπο με τον οποίο κατανέμεται η κρατική διαφήμιση, ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης».

Παραλλήλα, σχολίασε και όσα η αντιπολίτευση καταλογίζει στην κυβέρνηση για αδιαφανή κατανομή κρατικού χρήματος, την περίοδο της πανδημίας. «Για κάθε ένα κονδύλι κρατικής διαφήμισης που κατανέμεται, πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ότι η κατανομή γίνεται πάντοτε με βάση την άποψη που έχουν οι επαγγελματίες της αγοράς, τα media shop, οι άνθρωποι που η δουλειά τους είναι τέτοια, ώστε να αξιολογούν και να σταθμίζουν την εμβέλεια κάθε μέσου, σε ό,τι αφορά την προβολή του διαφημιστικού πακέτου που τους ανατίθεται να προχωρά. Δεν είναι θέμα του υπουργού που αναθέτει ή του οποιουδήποτε υπηρεσιακού παράγοντα, να πιστεύει αν η τάδε ή η δείνα εφημερίδα, ή το άλφα ή το βήτα κανάλι ή ραδιόφωνο έχει μεγαλύτερο ακροατήριο για το συγκεκριμένο πεδίο κρατικής διαφήμισης. Από επαγγελματίες γίνεται η εκτίμηση αυτή. Προφανώς και πρέπει να θωρακιστεί ακόμα περισσότερο. Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα σε μια αγορά που ήταν χαοτική, θα ακολουθήσουν και άλλα», είπε ο κ. Οικονόμου.


© 2024 iThessalia | CREATED BY ITWORX