Αποφασισμένη να δώσει παράταση ζωής στα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι η Ιταλία, η οποία ζητά τη συμπαράσταση της Γερμανίας και της Γαλλίας.
Τη σημαία της επανάστασης ενάντια στην κατάργηση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel υψώνει η Ιταλία, η οποία για να πετύχει το στόχο της δείχνει αποφασισμένη να συμμαχίσει με τις Γερμανία και Γαλλία.
Ειδικότερα, σήμερα στο πλαίσιο της συνάντησης των μόνιμων αντιπροσώπων των κρατών μελών της ΕΕ που θα διεξαχθεί στις Βρυξέλλες, η ιταλική κυβέρνηση αναμένεται να επισημοποιήσει τη θέση της σχετικά με την απαγόρευση των καινούργιων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, όπως φαίνεται και από ανακοίνωση που εξέδωσε πρόσφατα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας της χώρας.
Ξεκάθαρη θέση της Ρώμης είναι ότι η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί τον μοναδικό «δρόμο» προς την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, την ίδια ώρα που θεωρεί πως οι περιβαλλοντικοί στόχοι πρέπει να επιδιωχθούν με έναν οικονομικά βιώσιμο και κοινωνικά δίκαιο τρόπο για την αποφυγή αρνητικών επιπτώσεων για τη χώρα τόσο σε επίπεδο απασχόλησης όσο και παραγωγής.
Μην ξεχνάμε ότι η μετάβαση σε ένα καθεστώς ηλεκτρικής κινητικότητας απαιτεί τεράστιες επενδύσεις για την αναδιοργάνωση των εργοστασίων των αυτοκινητοβιομηχανίων, ενώ έχουν εκφραστεί φόβοι ότι θα επέλθει σημαντική συρρίκνωση στο εργατικό δυναμικό.
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την ιταλική κυβέρνηση, η επιτυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έγκειται στο πόσο θα είναι προσιτά για το ευρύ κοινό, δηλαδή αν θα διατίθενται σε τιμές που δεν θα είναι απαγορερευτικές για τον μέσο καταναλωτή.
Τον κώδωνα του κινδύνου έχει κρούσει και ο Ιταλός Υπουργός Μεταφορών, Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος έχει χαρακτηρισεί το τέλος του diesel και της βενζίνης ως μια οικονομική «αυτοκτονία» για την Ευρωπαϊκή Ένωση που θα προκαλέσει ισχυρό χτύπημα στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και θα σηματοδοτήσει την κυριαρχία της Κίνας.
Για να πετύχει, ωστόσο, τον στόχο της -που είναι να δοθεί παράταση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης- η Ιταλία οφείλει να εξασφαλίσει ισχυρούς συμμάχους που θα μοιράζονται μαζί της τις ίδιες βλέψεις.
Αναλυτές εκτιμούν ότι πρέπει να «χτυπήσει» την πόρτα του Βερολίνου, ζητώντας από τη γερμανική κυβέρνηση να εκφράσει με μεγαλύτερη πυγμή τις θέσεις της που αποτυπώνονται στο να επιτραπούν και μετά το 2035 οι θερμικοί κινητήρες που χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα ή συνθετικά καύσιμα (e-fuels).
Μην ξεχνάμε ότι τόσο η Ιταλία όσο και η Γερμανία αποτελούν την έδρα κάποιων εκ των κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών του πλανήτη, μιας και στην πρώτη εδρεύουν μάρκες όπως η Fiat, η Alfa Romeo και η Ferrari, την ίδια ώρα που στη Γερμανία εταιρείες όπως η VW, η Mercedes, η Audi και η BMW.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Οκτώβριο, οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν στην απαγόρευση των θερμικών κινητήρων το 2035, αλλά η τελική έγκριση της συμφωνίας αναμένεται τον προσεχή Μάρτιο.