Άνοδος τζίρου 12,3% στο λιανεμπόριο το Νοέμβριο, αλλά μόλις 0,9% αύξηση στον όγκο - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Αύξηση του τζίρου στο λιανικό εμπόριο, αλλά μείωση της πραγματικής κατανάλωσης δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για τον μήνα Νοέμβριο.
Λόγω του υψηλού πληθωρισμού ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών κατά τον μήνα Νοέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2021 παρουσίασε αύξηση 12,3%, ωστόσο οι πωλήσεις σε όγκο σε ορισμένους κλάδους, όπως αυτοί των σούπερ μάρκετ, των καταστημάτων τροφίμων, των πολυκαταστημάτων και των καλλυντικών υποχώρησαν σημαντικά.
Συγκεκριμένα, ο Γενικός Δείκτης Όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), κατά τον μήνα Νοέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 0,9% και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2022 μείωση 1,5%.
Λιγότερα ψώνια στα σούπερ μάρκετ
Η επίδραση του πληθωρισμού στον τζίρο του λιανεμπορίου είναι εμφανής στον κλάδο των μικρότερων και μεγαλύτερων καταστημάτων τροφίμων.
Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε τον Νοέμβριο του 2022 σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2021 κατά 9,9%, όμως ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 3,7%.
Υπερδιπλάσια δε ήταν η πτώση του όγκου πωλήσεων σε μηνιαία βάση (-7,7%), δηλαδή μεταξύ του Νοεμβρίου και Οκτωβρίου πέρσι, και παρότι τον Νοέμβριο λανσαρίστηκε το «καλάθι του νοικοκυριού».
Αντίστοιχη είναι η τάση στα μεμονωμένα καταστήματα ειδών διατροφής: ο τζίρος αυξήθηκε κατά 2,7% σε ετήσια βάση, όμως ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε πτώση σε διψήφιο ποσοστό, κατά 13,2%.
Εποχικά διορθωμένος δείκτης
Ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών, κατά τον μήνα Νοέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2022 παρουσίασε αύξηση 1,7%.
Ο εποχικά διορθωμένος Γενικός Δείκτης Όγκου, κατά τον μήνα Νοέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2022, παρουσίασε αύξηση 0,7%.