Τι δείχνει η έρευνα της Focus Bari για τις συνήθειες των καταναλατών
Η χρεωστική κάρτα καθώς και τα μετρητά φαίνεται να αποτελούν τους βασικούς τρόπους που επιλέγουν οι έλληνες καταναλωτές για να πληρώσουν τις καθημερινές αγορές και υποχρεώσεις τους, αν και όπως προκύπτει από έρευνες μετά την πανδημία, οι τρόποι πληρωμής έχουν αλλάξει καθώς οι ψηφιακές συναλλαγές μπήκαν για τα καλά στην καθημερινότητα του Ελληνα.
Ωστόσο αν και η γκάμα των επιλογών είναι μεγάλη, οι έλληνες καταναλωτές γνωρίζουν σχεδόν τους μισούς τρόπους πληρωμής, ενώ χρησιμοποιούν το 1/3 από αυτούς που είναι διαθέσιμοι, σύμφωνα με νέα έρευνα της Focus Bari.
Η χρεωστική κάρτα καθώς και τα μετρητά φαίνεται να ηγούνται στην κατάταξη σε σχέση με τους υπόλοιπους τρόπους πληρωμής, οι άνδρες και οι μικρότερες ηλικίες φαίνεται να είναι πιο συμφιλιωμένοι με τους πιο σύγχρονους τρόπους πληρωμής και οι προτιμώμενοι τρόποι πληρωμής από τους καταναλωτές διαφέρουν ανάλογα με τη συναλλαγή που θέλουν να πραγματοποιήσουν, σύμφωνα με την έρευνα.
Τι δείχνει η έρευνα
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε πανελλαδική εμβέλεια, έδειξε ότι οι έλληνες καταναλωτές σε ποσοστό 89% συνεχίζουν να επιλέγουν πληρωμές με μετρητά ή αντικαταβολή. Προτιμούν συστηματικά κατά μέσο όρο 1,9 διαφορετικούς τρόπους για να πληρώνουν τις αγορές τους με τους άνδρες και τις μικρότερες ηλικίες καταναλωτών να επιλέγουν πιο νέα μέσα πληρωμών.
Ειδικότερα οι άνδρες σε ποσοστό 74% και οι γυναίκες σε ποσοστό 81% επιλέγουν τα μετρητά ή την αντικαταβολή, ενώ το 36% των ανδρών και το 30% των γυναικών προτιμούν τα ψηφιακά πορτοφόλια.
Αναφορικά με τις επιλογές ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα, το 71% στις ηλικίες 18-24 προτιμά τα μετρητά ή την αντικαταβολή σε σχέση με ένα 75% των ηλικίας από 25 έως 34, το 76% των 35-44, το 87% των 45-54, το 77% των 55-64 και 78% των άνω των 65.
Η ηλικία μεταξύ 18-24 ετών εμφανίζει το υψηλότερο ποσοστό (45%) προτίμησης χρήσης ψηφιακών πορτοφολιών (Google Pay, Apple Pay κ.λπ.) σε σύγκριση με τις ομάδες 25-34 (39%), 35-44 (32%), 45-54 (36%), 55-64 (30%), 65+ (23%).
Οσο για το πώς επιλέγουν να πληρώσουν ανάλογα με τη συναλλαγή, η εικόνα σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari δείχνει ότι για τις αγορές στο σουπερμάρκετ προτιμώνται η χρεωστική κάρτα σε ποσοστό 49%, τα μετρητά και η αντικαταβολή κατά 36%, η πιστωτική κάρτα κατά 14%, τα ψηφιακά πορτοφόλια κατά 12%, η χρεωστική κάρτα στο κινητό κατά 11%.