Σε ό,τι αφορά τα σούπερ μάρκετ, υπολογίζοντας τον εσωτερικό πληθωρισμό στο ράφι που διαμορφώνεται στο 10%-11% και τις τιμές της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που τοποθετούν στο 15% τις αυξήσεις στα είδη διατροφής, οι τιμές σε βασικά είδη διατροφής που συνθέτουν τα εορταστικά μενού καταγράφουν μέση αύξηση περί το 12,5%.
Στα σούπερ μάρκετ, υπολογίζοντας τον εσωτερικό πληθωρισμό στο ράφι που διαμορφώνεται στο 10%-11% και τις τιμές της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που τοποθετούν στο 15% τις αυξήσεις στα είδη διατροφής, οι τιμές σε βασικά είδη διατροφής που συνθέτουν τα εορταστικά μενού καταγράφουν μέση αύξηση περί το 12,5%.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν στη «Ν» στελέχη των αλυσίδων, οι καταναλωτές στρέφονται έντονα στις προσφορές για να αντισταθμίσουν τα κόστη, ενώ φέτος εκτιμάται ότι το καλάθι θα είναι πολύ συγκρατημένο. «Η λίστα για τα εορταστικά μενού θα είναι πολύ στοχευμένη, ενώ αναμένεται να υπάρξει αντικατάσταση κωδικών με φθηνότερες επιλογές. Σε ό,τι αφορά την πρωτοβουλία για το “καλάθι του νοικοκυριού”, διατηρεί τη δυναμική της και αναμένεται να αξιοποιηθεί και για τα εορταστικά μενού. Οι καταναλωτές εξετάζουν κάθε κατηγορία προκειμένου να εξασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας-τιμής».
Σχετικά με την πορεία της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ, μέχρι στιγμής χαρακτηρίζεται «ομαλή», με τάση για ενίσχυση από σήμερα μέχρι και τις 31/12, την περίοδο δηλαδή που αποτελεί το peak του εορταστικού τζίρου. «Προς ώρας δεν βλέπουμε πολύ μεγάλα καλάθια και η γενική αίσθηση είναι ότι τα καλάθια δεν θα εμφανίσουν επιδόσεις παλαιότερων ετών. Βέβαια, πρέπει να επισημανθεί ότι τόσο πέρυσι όσο και πρόπερσι η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων βρέθηκε σε καθεστώς lockdown, με την εστίαση να είναι κλειστή. Συνεπώς φέτος μέρος της κατανάλωσης θα μεταφερθεί στο κανάλι της εστίασης, καθώς μια σημαντική μερίδα καταναλωτών θα επιλέξει να κάνει τα φετινά ρεβεγιόν εκτός σπιτιού. Σίγουρα η κίνηση στα σούπερ μάρκετ θα είναι αυξημένη σε σχέση με Νοέμβριο – Οκτώβριο, γεγονός που θα βελτιώσει την εικόνα του όγκου πωλήσεων τον Δεκέμβριο, “υποθηκεύοντας” βέβαια τις πωλήσεις του πρώτου δεκαημέρου του Ιανουαρίου. Αυτό βέβαια είναι κάτι που συμβαίνει παραδοσιακά, δηλαδή ο εορταστικός τζίρος αντισταθμίζει την όποια υποχώρηση των εσόδων καταγράφεται πριν και μετά τις γιορτές».