Όλοι όσοι έχουν περάσει από θέσεις ευθύνης στο συγκοινωνιακό έργο θα πρέπει να λογοδοτήσουν γιατί όλα αυτά τα πράγματα έμειναν στην τύχη τους» δήλωσε ο καθηγητής.
«Δυστυχώς επισκέφτηκα το χώρο και ένιωσα και εγώ ο ίδιος την οδύνη και το δέος από αυτό το οποίο συνέβη» δήλωσε ο Νίκος Ηλιού, καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και διευθυντής εργαστηρίου Οδοποιίας και Οδικής Ασφάλειας ο οποίος αναφέρθηκε στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Ένα γεγονός του οποίο χαρακτήρισε ως «ακραίο» καθώς όπως είπε όλοι θεωρούσαμε ότι το τρένο είναι το πιο ασφαλές μέσο κάτι το οποίως, όπως αποδείχτηκε εκ του αποτελέσματος, δεν ίσχυε.
Ο κ. Ηλιού αναφέρθηκε στο θέμα της ασφάλειας όχι μόνο στο σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο επέλεγαν για τις μετακινήσεις τους πολλοί νέοι όσο και στο οδικό -στις πόλεις και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο- όπου κάθε χρόνο θρηνούμε σχεδόν 700 νεκρούς.
Ο καθηγητής επισήμανε ότι οι υπεύθυνοι δεν πρέπει να ξεχνούν και, μάλιστα, να φροντίζουν να μη συμβαίνουν όλα αυτά τα πράγματα.
Τα πράγματα έμειναν στην τύχη τους
«Θεωρώ ότι όλοι όσοι έχουν περάσει από θέσεις διευθύνοντος συμβούλου, προέδρου, γενικού γραμματέα, υφυπουργού και υπουργού που ασχολείται με τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά γενικά με το συγκοινωνιακό έργο, είτε αυτό είναι οδικό και έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια, πολύ δε περισσότερο με τους σιδηροδρόμους που θα έπρεπε να είναι ο ορισμός της ασφάλειας – όπως είναι και στον υπόλοιπο κόσμο- αυτοί, όλοι, θα πρέπει να λογοδοτήσουν γιατί αυτά τα πράγματα έμειναν στην τύχη τους» δήλωσε ο κ. Ηλιού.
Και όπως είπε χαρακτηριστικά δεν τον ικανοποιεί το γεγονός να αναφέρουν οι αρμόδιοι ότι το δυστύχημα με τους 57 νεκρούς ήταν προσωπική ευθύνη ενός ή δύο ανθρώπων. Αναρωτήθηκε, μάλιστα, για το πώς δούλευε ο σιδηρόδρομος. «Το σύστημα δούλευε με τον επαγγελματισμό και τον πατριωτισμό και την ευσυνειδησία των σιδηροδρομικών. Εκεί δηλαδή επαφιόμεθα και όλες μας οι ελπίδες σταματούσαν εκεί ότι αυτοί θα κάνουν τη δουλειά τους όπως πρέπει. Και αν κάποιος δεν την κάνει; Το σύστημα πρέπει να δουλεύει χωρίς τον ανθρώπινο παράγοντα».
Αναφερόμενος στις υποδομές της χώρας και στην έλλειψη εμπιστοσύνης που έχει ο κόσμος για την ασφάλεια των ΜΜΜ ο κ. Ηλιού σημείωσε ότι θα πρέπει ο κόσμος να πειστεί ότι είναι ασφαλής στο να χρησιμοποιεί αυτά τα μέσα.
«Στα μέσα σταθερής τροχιάς αυτό θα εμπεδωθεί σχετικά γρήγορα. Εκεί όπου είναι τα πράγματα πολύ δύσκολα είναι στο οδικό δίκτυο, γιατί αν εξαιρέσουμε τους αυτοκινητόδρομους οι οποίοι είναι διαμάντια σχεδόν, στο υπόλοιπο δίκτυο υπάρχει πρόβλημα», υποστήριξε ο διευθυντής του εργαστηρίου Οδοποιίας και Οδικής Ασφάλειας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.