Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, αναφέρθηκε στις προτεραιότητες του υπουργείου
«Μέρα με τη μέρα δίνουμε μια καθημερινή μάχη με τη γραφειοκρατία, για να φέρουμε εκ νέου και να δομήσουμε ακόμη περισσότερο τη σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο κράτος και τον πολίτη». Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.
«Η ομορφιά του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης νομίζω πως είναι ότι δεν έχει να κάνει μόνο με ένα πράγμα, στην ουσία διέπει οριζόντια το ελληνικό δημόσιο και προσπαθούμε μέσω του υπουργείου με τις συνεργασίες που έχουμε με πολλά άλλα υπουργεία να βρούμε αυτούς τους θύλακες γραφειοκρατίας και ταλαιπωρίας και σιγά σιγά να τους απλοποιήσουμε, να τους ψηφιοποιήσουμε», τόνισε.
Οι προτεραιότητες του υπουργείου
Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε στις προτεραιότητες του υπουργείου, «τα μεγάλα έργα τα οποία τρέχουν και θα κάνουν την διαφορά σε τομείς μέχρι σήμερα, ακριβώς επειδή είναι μεγάλα έργα δεν είχε γίνει τόση δουλειά όση θέλαμε όλοι. Για παράδειγμα η Δικαιοσύνη, η ψηφιοποίηση της οποίας θα δώσει μεγάλη ανάσα σε έναν κλάδο ο οποίος είναι πολύπαθος. Πλέον βήμα προς βήμα σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης αυτή την είσοδο στις αρχές του 2024».
Αναφέρθηκε στις μεταβιβάσεις ακινήτων, τον φάκελο υγείας, όπου «προχωράμε σε μια ολοκλήρωση όπου θα μπορεί ο κάθε πολίτης ανά πάσα στιγμή σε οποιοδήποτε νοσοκομείο, μαζί με τον γιατρό του πάντα με την έγκρισή του να βλέπει τα ιατρικά του δεδομένα».
Μίλησε, επίσης, για το κομμάτι της αγροτικής ανάπτυξης, της κυβερνοασφάλειας, τα ανοιχτά δεδομένα, το θέμα της προσβασιμότητας για τους ανθρώπους με αναπηρίες, την παιδεία και την ευρυζωνικότητα στα σχολεία. «Σκοπός είναι μέσω του ΕΣΠΑ και άλλων πόρων που θα εξασφαλίσουμε και έχουμε σχεδιάσει, ήδη να πάει η οπτική ίνα σε όλα τα σχολεία».
Κτηματολόγιο
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι στόχος είναι να προχωρήσει το ζήτημα του Κτηματολογίου, ενώ για την τεχνητή νοημοσύνη σημείωσε ότι θα πρέπει «να την ενωματώσουμε σε τομείς όπως είναι η υγεία, η οικονομία, η ασφάλεια και να αποτελέσει “όπλο” στο πλευρό του πολίτη».
Το νέο gov.gr
Υπογράμμισε ότι ετοιμάζεται το νέο gov.gr, «πάμε σε κάτι πολύ μεγαλύτερο ώστε να υπάρχει μια κοινή εμπειρία χρήσης σε όλους τους πολίτες. Το γεγονός ότι το Δημόσιο πλέον είναι δίπλα μας, μάς υπενθυμίζει προληπτικές εξετάσεις ή με το 112 για τις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και στέκεται δίπλα μας είναι μικρά βήματα για την τεχνολογία αλλά μεγάλα βήματα για μια ψηφιακή Ελλάδα». Συμπλήρωσε μάλιστα ότι «σκοπός τώρα είναι να προωθήσουμε όλα τα έργα του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης προκειμένου να είμαστε συνεπείς με τις δεσμεύσεις μας».