Πάροχοι: Δικαίωμα 90 ημερών στη διακοπή ρεύματος των οφειλετών

Πρόταση στο ΥΠΕΝ για τους καταναλωτές που αφήνουν χρέη στους προηγούμενους παρόχους

Εντείνουν οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας τις πιέσεις προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη λήψη μέτρων που θα περιορίσουν τα κόλπα των κακοπληρωτών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σύνδεσμοι προμηθευτών (ΕΣΠΕΝ) και ηλεκτροπαραγωγών (ΕΣΑΗ) απέστειλαν στην ηγεσία του υπουργείου ΠΕΝ την πρόταση τους για την αντιμετώπιση του φαινομένου του «ενεργειακού τουρισμού», δηλαδή της δόλιας μετακίνησης καταναλωτών από πάροχο σε πάροχο προκειμένου να αποφύγουν την αποπληρωμή των οφειλών τους.

Είχε προηγηθεί διαβούλευση ανάμεσα στο ΥΠΕΝ, τη ΡΑΕ και τους δύο συνδέσμους κατόπιν άσκησης πιέσεων από την αγορά για το θέμα των απλήρωτων λογαριασμών.

Η πρόταση

Η πρόταση των εταιρειών, αναφέρουν οι πληροφορίες, προβλέπει τη διατήρηση του δικαιώματος της διακοπής ρεύματος για διάστημα 90 ημερών στους καταναλωτές που αλλάζουν πάροχο έχοντας αφήσει απλήρωτους λογαριασμούς στον προηγούμενο προμηθευτή.

Στο πλαίσιο της προαναφερόμενης διαβούλευσης οι πάροχοι, λένε οι πληροφορίες, πρότειναν στο υπουργείο τη διατήρηση του δικαιώματος της έκδοσης εντολής απενεργοποίησης της παροχής για 90 ημέρες στους οφειλέτες. Το τρίμηνο θα ξεκινά να μετρά από τη μέρα της έκδοσης του εκκαθαριστικού λογαριασμού του προηγούμενου παρόχου. Σε αυτό το διάστημα ο καταναλωτής που άλλαξε προμηθευτή θα πρέπει να προχωρήσει σε αποπληρωμή των παλαιών οφειλών ή σε διακανονισμό. Επιπλέον οι 90 ημέρες θα μετρούν και από τη στιγμή που καταστεί μία δόση ληξιπρόθεσμη. Δηλαδή στο διάστημα αυτό ο παλιός πάροχος διατηρεί το δικαίωμα της έκδοσης εντολής αποκοπής της παροχής ρεύματος.

Τα αίτια της αύξησης των οφειλών

Οι απλήρωτοι λογαριασμοί ρεύματος, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς έχουν αυξηθεί στο διάστημα της ενεργειακής κρίσης.

Ο ένας λόγος είναι η μεγάλη άνοδος των τιμών ρεύματος με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να δυσκολεύονται στην έγκαιρη πληρωμή των λογαριασμών.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με την άρση των εμποδίων για τη μετακίνηση των πελατών από πάροχο σε πάροχο στη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης, που θεσπίστηκε από τον περασμένο Ιούλιο. Η ρύθμιση αυτή πυροδότησε τις δόλιες πρακτικές των στρατηγικών κακοπληρωτών. Από το καλοκαίρι, οι καταναλωτές που θέλουν να αλλάξουν προμηθευτή δεν έρχονται πλέον αντιμέτωποι με την πληρωμή ποινών πρόωρης αποχώρησης. Με αυτήν την αλλαγή, που ψηφίστηκε προκειμένου να ασκηθεί πίεση στις εταιρείες ρεύματος για χαμηλότερες τιμές, δημιουργήθηκε πρόσφορο έδαφος στους μπαταχτσήδες καθώς αλλάζουν πάροχο αφήνοντας χρέη στον προηγούμενο.

Και ο τρίτος λόγος έχει να κάνει με ένα χρονίζον νομοθετικό κενό. Οι εταιρείες προμήθειας λόγω απόφασης που εξέδωσε πριν από δύο χρόνια το Συμβούλιο της Επικρατείας έχουν χάσει το δικαίωμα αποκοπής της παροχής ρεύματος των οφειλετών που μετακινούνται από πάροχο σε πάροχο. Έτσι, οι μπαταχτσήδες μπορούν ανενόχλητα να αλλάζουν εταιρεία και να αφήνουν πίσω τους βουνό χρεών.

Οι αποφάσεις

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας παραμένει άγνωστο αν θα υιοθετήσει την πρόταση των παρόχων προκειμένου να εκδώσει σχετική απόφαση και να θεσπίσει τη διατήρηση του δικαιώματος απενεργοποίησης παροχής για 90 ημέρες στους οφειλέτες που μετακινούνται από προμηθευτή σε προμηθευτή. Ωστόσο, η αίσθηση που υπάρχει στην αγορά είναι πως σύντομα αναμένεται να προχωρήσει σε σχετικές ρυθμίσεις.

Σημειώνεται πως πέρυσι, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας είχε παρουσιάσει και προτείνει συγκεκριμένη ρύθμιση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η οποία συνοδευόταν και από την καθιέρωση ενός συστήματος ««Debt Flagging» που θα τηρεί ο ΔΕΔΔΗΕ. Mε βάση τις εντολές των προμηθευτών ρεύματος για αποκοπές οι πελάτες θα επισημαίνονται με «κόκκινη» ένδειξη εφόσον έχουν χρέη, και με «πράσινη» εκείνοι που προχωρούν σε εξόφληση ή διακανονισμό των υπερήμερων οφειλών τους.

Ωστόσο η πρόταση του Ρυθμιστή μέχρι στιγμής δεν έχει υιοθετηθεί από την ηγεσία του υπουργείου.


Πηγή: www.ot.gr
© 2024 iThessalia | CREATED BY ITWORX