Τι έδειξε έρευνα της Ελληνικής Ένωσης Καφέ. Για ποιους λόγους θα μειώναμε την κατανάλωση
Όταν το θέμα είναι οι καθημερινές συνήθειές μας, οι Έλληνες παραμένουμε… μερακλήδες! Μια νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι περισσότεροι από οκτώ στους δέκα εξ ημών πίνουμε καθημερινά καφέ, ακόμα και εκτός σπιτιού. Μάλιστα τη συνήθεια αυτή δεν κατόρθωσε να μας την κόψει ούτε η πανδημία και οι περιορισμοί που έφερε στη ζωή μας!
Ακόμα, όμως, και απ’ όσους δεν αρέσκονται να πίνουν καφέ, η πλειονότητα (το 66%) φροντίζουν να τον έχουν πάντοτε στο σπίτι τους. Έτσι, ενώ το 84% των συμμετεχόντων απολαμβάνουν σε καθημερινή βάση το αγαπημένο τους ρόφημα, το ποσοστό όσων αγοράζουν καφέ φθάνει στο 95%.
Από τους μερακλήδες του καφέ, οι μισοί καταναλώνουν περισσότερα από ένα φλιτζάνια ημερησίως, συνήθως 2 ή 3.
Οι περισσότεροι λάτρεις του καφέ (το 73%) δεν τον αλλάζουν με κανένα άλλο αφέψημα ή τσάι. Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς (το 53%) δεν έχουν σκεφτεί ποτέ να τον κόψουν. Αν όμως παρίστατο ανάγκη, το 17% θα τον έκοβαν για λόγους υγείας. Το 14% θα τον αποχωριζόταν για οικονομικούς λόγους. Και το 13% επειδή του προκαλεί αϋπνία.
Ο καφές, όμως, είναι τόσο άρρηκτα συνδεδεμένος με τη ζωή μας, ώστε σχεδόν τέσσερις στους δέκα (το 38%) δήλωσαν ότι αν χρειαζόταν να τον περιορίσουν, αυτομάτως θα μείωναν και τις κοινωνικές συναναστροφές τους!
Πανελλαδική έρευνα
Τα ευρήματα αυτά προέρχονται από πανελλαδική έρευνα την οποία διεξήγαγε η εταιρεία ερευνών Kάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ.
Στην έρευνα συμμετείχαν 1.003 εθελοντές, ηλικίας 17 ετών και άνω, από τις 13 περιφέρειες της χώρας. Η έρευνα διεξήχθη το χρονικό διάστημα 17-24 Ιανουαρίου 2023. Η συλλογή των στοιχείων έγινε:
- Κατά 61% (611 άτομα) με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων
- Κατά 39% (392 άτομα) με βάση ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω του ειδικά διαμορφωμένου online πάνελ της Κάπα Research.
Στόχος της έρευνας ήταν να καταγράψει την συχνότητα και την ποσότητα της κατανάλωσης και αγοράς καφέ στην Ελλάδα, και σειρά άλλων παραγόντων που καθορίζουν το τοπίο της εγχώριας αγοράς.