Ακόμη και μέχρι τα τέλη Μαΐου ενδέχεται να λήξει ένα από τα μεγαλύτερα deals στο χώρο του αυτοκινήτου. Η πώληση της Lada από το Renault Group είναι πιο κοντά από πότε.
Τα απόνερα του πολέμου μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας αγγίζουν πλέον σε πολύ μεγάλο βαθμό και τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, προκαλώντας κλυδωνισμούς σε πολλά επίπεδα της οικονομίας. Η κατάσταση δυσκολεύει ακόμη περισσότερο και λόγω του εμπάργκο που έχει κηρύσσει σύσσωμος ο δυτικός κόσμος κάτι που συμπιέζει αφάνταστα τις ρωσικές εταιρείες. Μεταξύ αυτών και η γνωστή σε όλους μας Lada, στην οποία φαίνεται πως οι Γάλλοι έχουν ήδη βάλει πωλητήριο το τελευταίο διάστημα (ο όμιλος Renault διατηρεί το 68% των μετοχών της AutoVAZ, η αξία της οποίας εκτιμάται στα 2,2 δισεκατομμύρια ευρώ).
Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν πως η πώληση της Lada θεωρείται δεδομένη και πώς πρόκειται μέσα στις επόμενες να λάβει τέλος, με την ιστορική φίρμα να περνά οριστικά σε ένα νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Νέο αφεντικό, όπως όλα δείχνουν, στη ρωσική εταιρεία θα είναι όπως όλα δείχνουν θα είναι κάποιος από τους γνωστούς κινεζικούς Ομίλους με παρουσία στη διεθνή αγορά. Παρόλο που οι Ρώσοι από την πλευρά της Avtovaz και οι Γάλλοι της μητρικής Renault αρνούνται να επιβεβαιώσουν τις σχετικές πληροφορίες, Μέσα Ενημέρωσης της Κίνας υποστηρίζουν πως έχει ήδη γίνει η συμφωνία πώλησης, με τις τελικές υπογραφές να μπαίνουν στα τέλη Μαΐου ή στα μέσα Ιουνίου.
Θυμίζουμε πως στα τέλη Μαρτίου η Lada είχε διακόψει κάθε δραστηριότητα στα εργοστάσιά της λόγω του πολέμου, ενώ η Renault είχε δηλώσει πως η πώληση των μετοχών της σε Ρώσο επενδυτή θα ήταν αδύνατη εξαιτίας των διεθνών κυρώσεων που βρίσκονται σε ισχύ.
Εφόσον οι συγκεκριμένες πληροφορίες πάρουν σάρκα και οστά, θα έχουμε να κάνουμε με μια ιστορική συμφωνία στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς αυτή τη στιγμή οι Κινέζοι διαθέτουν μια σειρά από ανερχόμενες και οικονομικά εύρωστες εταιρείες στον τομέα της παραγωγής αυτοκινήτων. Μένει να δούμε βέβαια πως αν αυτή η κίνηση θα βοηθήσει τη Lada να κάνει ένα δυναμικό ξεκίνημα μέσα στα επόμενα χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά ή θα αποτελέσει το οριστικό τέλος της από τον δυτικό κόσμο.