Τελειώνει στην Ευρώπη το diesel

Σε καταστροφικές ελλείψεις πρόκειται να οδηγήσει το συνεχιζόμενο εμπάργκο στην εισαγωγή ορυκτών καυσίμων σύμφωνα με Νορβηγούς αναλυτές.

Μπροστά σε μια καταστροφική έλλειψη πετρελαίου κίνησης βρίσκεται η ευρωπαϊκή ήπειρος σύμφωνα με νορβηγική εταιρεία ενεργειακής έρευνας και επιχειρηματικότητας.

Οι προβλέψεις της Rystad Energy, μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών ανάλυσης για τη βιομηχανία των ορυκτών καυσίμων, για τα αποθέματα του diesel στην Ευρώπη είναι εξαιρετικά δυσοίωνες.

Με δεδομένο, λοιπόν, το εμπάργκο το οποίο έχει τεθεί στις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων από τη Ρωσία, οι Νορβηγοί αναλυτές προβλέπουν ότι σύντομα η γηραιά ήπειρος θα βρεθεί μπροστά σε ένα ακόμα ενεργειακό αδιέξοδο καθώς τα αποθέματα diesel θα παρουσιάσουν δραματική μείωση, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό τόσο για την ομαλή διάθεσή τους στην ευρωπαϊκή αγορά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ορυκτά καύσιμα ρωσικής προέλευσης αντιπροσωπεύουν το 55% των εισαγωγών στην ευρωπαϊκή ήπειρο, ενώ παραδοσιακά τα ρωσικά διυλιστήρια αποτελούσαν τον βασικό προμηθευτή την Ευρώπης ULSD πετρελαίου, δηλαδή πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Ο αμέσως επόμενος παραγωγός ULSD είναι η Σαουδική Αραβία, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια οι Σαουδάραβες έχουν στρέψει την προσοχή τους στη γειτονική Αφρική.

Το εμπάργκο στα ρωσικής προέλευσης ορυκτά καύσιμα ήδη προκαλεί τις πρώτες αρρυθμίες στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια, τα οποία είναι αναγκασμένα να περιορίσουν την παραγωγή τους κυρίως σε πετρέλαιο κίνησης.

Η μειωμένη προσφορά diesel σε τοπικό επίπεδο, αντιστοίχως, θα διατηρήσει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα την τιμή ενός καυσίμου το οποίο επηρεάζει σχεδόν όλους τους κλάδους της βιομηχανίας και προκαλεί ανατιμήσεις, οι οποίες με τον έναν ή τον άλλον τρόπο καταλήγουν στον τελικό καταναλωτή.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι μεγαλύτεροι πελάτες ρωσικού πετρελαίου στην Ευρώπη είναι η Γαλλία και το Βέλγιο, ενώ η λιγότερο εξαρτημένη αγορά είναι αυτή της Μ. Βρετανίας.


© 2024 iThessalia | CREATED BY ITWORX