Μεγάλες αλλαγές προβλέπει το νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 με σκοπό τη μείωση των τροχαίων τα επόμενα χρόνια.
Ριζικές αλλαγές στον τομέα της οδικής ασφάλειας φιλοδοξεί να φέρει με το νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 το αρμόδιο υπουργείο.
Ειδικότερα, με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που εγκρίθηκε σήμερα, προβλέπεται η μείωση των νεκρών και των βαριά τραυματιών από τροχαία έως και 50% μέχρι το 2030.
Το σχέδιο αποτελείται από 8 βασικούς πυλώνες:
• Ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
• Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων
• Συστηματικότερη Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλειας
• Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο
• Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις
• Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
• Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική Ευαισθητοποίησης του κοινού
• Σύσταση Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας.
«Δρομολογείται η αναμόρφωση του κυρωτικού πλαισίου του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τη συμμόρφωση των οδηγών και την επιβολή δίκαιων ποινών, που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα της κάθε παράβασης και να αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς» υπογράμμισε ο κ. Παπαδόπουλος.
Όπως συμπλήρωσε ο υφυπουργός Μεταφορών «η παροχή καλής ποιότητας δεδομένων μέσα από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας θα εξασφαλίσει, ταυτόχρονα, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων της Πολιτείας».
Πιο αυστηρές ποινές για κάποιες παραβάσεις
Όπως έχει γίνει γνωστό, με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα, με αποτέλεσμα να μην αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας, αλλά το δίπλωμα του οδηγού.
Επίσης, υπάρχουν κάποιες παραβάσεις, για τις οποίες οι ποινές θα είναι πιο αυστηρές με το νέο πλαίσιο.
Ειδικότερα:
• Η υπέρβαση ταχύτητας,
• Η μη χρήση κράνους και ζώνης,
• Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
• Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
• Το ζήτημα της αντιμετώπισης μετά το ατύχημα.
Παρελθόν το σβήσιμο των κλήσεων
Παράλληλα, σημαντική αναμένεται να είναι η αλλαγή γύρω από το ζήτημα των κλήσεων που θα επιδίδονται στους οδηγούς.
Σύμφωνα με το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας θα δημιουργηθεί και ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, με σκοπό τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Το κέντρο αυτό θα είναι συνδεδεμένο με όλες τις βάσεις δεδομένων τόσο στη ΓΓΠΣ ή στο υπουργείο Μεταφορών.
Έτσι, όπως προβλέπεται, η βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα, βάζοντας έτσι οριστικό τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων, ενώ στόχος είναι ακόμα και οι κλήσεις που επιβάλλονται ερήμην του οδηγού να αποδίδονται άμεσα στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Επίσης, οι παραβάτες οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν ηλεκτρονικά ή σε ΑΤΜ το πρόστιμο για την παράβασή τους, αλλά και να ενημερωθούν για τους πόντους ποινής που έχουν στο point system.