Πρόβλημα ασφάλειας πτήσεων λόγω υποστελέχωσης του κλάδου που παρέχει υπηρεσία πληροφοριών πτήσης, εφάμιλλης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στα 15 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, καταγγέλει ο Γιώργος Κωνσταντινάκης, πρόεδρος Πανελληνίου συλλόγου Τηλεπικοινωνιών (FISO) ΥΠΑ. Όπως αναφέρει στα 10 από αυτά υπηρετεί μόνο ένα άτομο και «παρότι η κατάσταση το καλοκαίρι αλλάζει, το πολύ να προστεθεί άλλο ένα άτομο», ενώ το αεροδρόμιο της Σύρου όπως υπογράμμισε «παραμένει με ένα άτομο και εάν του συμβεί οτιδήποτε κλείνει το αεροδρόμιο».
«Οι καταγγελίες μας είναι συνολικότερα για την υποστελέχωση στον κλάδο μας και όχι μόνο για τα μικρά αεροδρόμια αλλά και για τα υπόλοιπα αεροδρόμια στα οποία δραστηριοποιείται ο κλάδος μας. Φυσικά εκεί που φαίνεται περισσότερο είναι στα 15 μικρά αεροδρόμια, παραμεθόρια στα οποία παρέχεται η υπηρεσία πληροφοριών πτήσης. Είναι μία υπηρεσία εφάμιλλη του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Βρίσκεται ο συνάδελφος σε πύργο ελέγχου και μιλάει με το αεροσκάφος μέσω συχνότητας, δίνοντάς του πληροφορίες σχετικά με τη μετεωρολογική κατάσταση που υπάρχει στην περιοχή με την κατάσταση του διαδρόμου της πίστας, των κινήσεων που υπάρχουν από αεροσκάφη μέσα στην περιοχή που ελέγχει κλπ. Από τα 15 μικρά στα οποία δραστηριοποιείται ο κλάδος μας, στα 10 υπηρετεί ένα άτομο μόνο, το οποίο αυτό το άτομο είναι σε εγρήγορση, εάν χρειαστεί, εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο για να εξυπηρετεί εκτός από τις επιβατικές πτήσεις και πτήσεις σανίδας» ενημέρωσε. Το κανονικό ωράριο είναι από τις 7.30 έως τις 14.30.
Όπως υπογράμμισε «οι καταστάσεις το καλοκαίρι φυσικά αλλάζουν, αλλά στο προσωπικό, το πολύ να προστεθεί και άλλος ένας άνθρωπος».
Συγκεκριμένα ανέφερε:
«Η Πάρος το διάστημα Ιουνίου – Σεπτεμβρίου έχει 1.541 κινήσεις κατά μέσο όρο μηνιαίως, Η Νάξος 1.089, η Κάρπαθος 562, η Μήλος 531, η Σύρος 468. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, η Πάρος είχε δύο άτομα για όλο αυτό το πλήθος των κινήσεων και από τα μέσα Ιουλίου και μετά προστέθηκε και άλλο ένα άτομο και έγιναν τρεις. Η Νάξος, δύο άτομα και από τον Αύγουστο έγιναν τρεις, η Κάρπαθος τρία άτομα, η Μήλος ένα άτομο και σε κάποιο χρονικό διάστημα έγιναν δύο και η Σύρος το περισσότερο διάστημα ήταν με ένα άτομο. Μάλιστα στη Σύρο είχαμε και περιστατικά λιποθυμίας από τον συνάδελφο, ο οποίος δούλευε 24 ώρες το εικοσιτετράωρο.
Σε αυτή την περίπτωση, όταν συμβεί κάτι στον μοναδικό άνθρωπο που ελέγχει την εναέρια κυκλοφορία, όπως ενημέρωσε 'το αεροδρόμιο κλείνει'».
Όπως υποστήριξε:
«Εδώ και δύο χρόνια από τότε που αναλάβαμε σαν σύλλογος αλλά και οι προηγούμενοι συνάδελφοι, έχουμε ενημερώσει το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών και τη διοίκησή μας για την υποστελέχωση, η οποία χρόνο με τον χρόνο μειώνεται λόγω της συνταξιοδότησης. Αυτή τη στιγμή έχουμε μείνει 110 άτομα για 40 αεροδρόμια.
Έχουν προκηρυχθεί πέντε μετατάξεις από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα από τον Αύγουστο και ακόμη δεν έχουν τελειώσει. Υπάρχουν και άλλες 16 στο συρτάρι του υπουργείου που δεν τις έχουν αγγίξει καθόλου».
Η εκπαίδευση που απαιτείται, για το συγκεκριμένο πόστο είναι τεχνολογική ή πανεπιστημιακή και πολύ καλή γνώση αγγλικών».