Το κόστος των πρώτων υλών- όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα δημητριακά- και της ενέργειας, παραμένει υψηλό, αν και έχει υποχωρήσει από τις ανώτατες τιμές του.
Η Nestlé, ο μεγαλύτερος όμιλος τροφίμων στον κόσμο, υποστηρίζει ότι οι τιμές των βασικών ειδών διατροφής θα αυξηθούν περαιτέρω φέτος, ενισχύοντας μια σειρά προειδοποιήσεων από καταναλωτικούς κολοσσούς για «μεγαλύτερο βάρος» που θα έρθει για τα ήδη επιβαρυμένα νοικοκυριά, σύμφωνα με το CNN.
Ο κατασκευαστής του καφέ Nescafé και των σοκολάτας KitKat αύξησε τις τιμές κατά 8,2% το 2022, αλλά δήλωσε ότι αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει την αύξηση των δικών του εξόδων, η οποία είχε πλήξει τα κέρδη του. Οι αυξήσεις των τιμών θα είναι «πολύ στοχευμένες» και θα εφαρμοστούν μόνο όπου «ο πληθωρισμός του κόστους εισροών το δικαιολογεί», πρόσθεσε ο Σνάιντερ, διευθύνων σύμβουλος της Nestlé. Ωστόσο, αρνήθηκε να πει ποιες από τις 2.000 μάρκες της εταιρείας, οι οποίες καλύπτουν κατεψυγμένα τρόφιμα, γλυκίσματα και βρεφικά γάλατα, θα επηρεαστούν.
Το κόστος των πρώτων υλών, όπως η ενέργεια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα δημητριακά, παραμένει υψηλό, αν και έχει υποχωρήσει από τις ανώτατες τιμές του. Το εργατικό κόστος και το κόστος εφοδιαστικής έχουν επίσης αυξηθεί. Αυτό σημαίνει ότι οι τιμές των αγαθών στα καταστήματα είναι απίθανο να μειωθούν σύντομα.
Λεπτή ισορροπία
Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών πρέπει να επιτύχουν μια δύσκολη ισορροπία. Ενώ το αυξανόμενο κόστος συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους τους, η υπερβολικά βίαιη αύξηση των τιμών κινδυνεύει να απομακρύνει τους αγοραστές.
Η Unilever δήλωσε ότι οι αυξήσεις των τιμών προκάλεσαν μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2,1% το 2022. Παρομοίως, η Nestlé ανέφερε πτώση του όγκου πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους και δήλωσε ότι οφείλεται εν μέρει στην αύξηση των τιμών. Εκτός από το να οδηγούν τους αγοραστές σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι απότομες αυξήσεις των τιμών έχουν οδηγήσει σε ορισμένες τεταμένες διαπραγματεύσεις μεταξύ των εταιρειών καταναλωτικών αγαθών και των πελατών τους λιανοπωλητών.
Το «trading down», όπου οι αγοραστές αγοράζουν φθηνότερες εκδόσεις του ίδιου προϊόντος, επιταχύνθηκε κατά τη διάρκεια του 2022 σε όλες τις αγορές του Carrefour, στις οποίες περιλαμβάνονται η Ισπανία, η Ιταλία, η Βραζιλία, η Αργεντινή και η Ταϊβάν, σημείωσε.